Més recursos restauratius per a la tornada a l’escola: SSAE i Convivèxit

Freinet va proposar el text lliure, que és exactament això: si t’ha passat una cosa important fora de l’escola, escriu-la i porta-la a l’escola. L’escola té moltes fonts, però la més important hauria de ser el mateix nen. Per la qual cosa, el nen ha de poder explicar les seves emocions, però això no és un tema de psicologia, el mestre no ha de tractar d’interpretar-les, sinó facilitar que es puguin expressar.

Francesco Tonucci (FRATO) a “el diari de l’educació”
FRATO (Francesco Tonucci)

Les pràctiques restauratives, ofereixen eines pràctiques i metodologies concretes que ens poden ajudar a acollir l’alumnat i a tota la comunitat educativa i compartir experiències, emocions, necessitats i consensuar estratègies per donar-hi resposta.

L’Institut per a la convivència i èxit educatiu de les Illes Balears (CONVIVÈXIT), ha estat pioner en el desenvolupament i implementació de les pràctiques restauratives, en la seva web trobareu molts recursos.

Actualment han publicat material específic per a l’acollida d’alumnat i comunitat educativa que recull propostes concretes de cercles i materials per a dissenyar-ne.

Els i les professionals del SSAE (Servei de suport i atenció emocional als centres educatius del Pla de Barris de la ciutat de Barcelona_CEB_CHM) han elaborat material per a l’acompanyament emocional als centres docents.

El material inclou propostes de cercles ja dissenyats, materials i recursos per dissenyar-ne i altres activitats específiques que, amb una mirada restaurativa, inclouen l’expressió artística i la psicomotricitat.

Compartir recursos i cooperar és clau per al desplegament del model, gràcies, Aina Amengual i tot l’equip de Convivèxit, i a tot l’equip SSAE, per la feina feta i per la proposta, un plaer compartir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *