Les 36 cartes d’emocions i necessitats als centres educatius. Webinar #DENIP22

La violència és l’expressió tràgica de les necessitats no satisfetes.

Marsall Rosenberg

Tal com diu en David Sanahuja, mestre i tècnic del Servei Escola i Família, el personal Tècnic d’Integració Social (TIS) és una figura clau per promoure la gestió positiva de les relacions, el conflicte i l’ERG als centres educatius. Cal reivindicar-la, i tant!

En Noel Gonzàlez, Tècnic d’Integració Social (TIS) de l’escola Roser Capdevila, formador de formadors/es i assessor en l’ERG, en el clip de vídeo que teniu a continuació, ens explica sobre l’aplicació pràctica de les cartes de necessitats en el marc del Webinar del Dia Escolar de la Pau i no-violència 2022.

Si la violència, com diu Marshall Rosenberg, és l’expressió tràgica de les necessitats no satisfetes, un dels objectius clau per pacificar les relacions als centres educatius serà identificar quines són les necessitats de tothom, posar-les-hi nom i cercar estratègies no-violentes per donar-hi resposta, i això vol dir posar les persones al centre i també vol dir aprendre Pau.

Així que l’ERG, la pau i la comunicació no-violenta, que van de la mà, ens repten a alfabetitzar-nos pel que fa a les necessitats: Què volem dir quan parlem de necessitats? A quines necessitats fem referència? Com podem identificar-les? Quines activitats i recursos tenim per inspirar-nos i treballar-les a casa i a l’escola? Podem fer cercles sobre necessitats, quins, com, quan?

Tot això i més ens ho explica en Noel de manera àgil, entenedora, molt pràctica i inspiradora!

Gràcies, Noel!, gràcies, David!

Recursos i documents associats:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.