L’ERG i les necessitats educatives especials. #DENIP22

Tinc Asperger i això significa que a vegades soc una mica diferent de la norma.

En certes circumstàncies ser diferent és un superpoder.

Greta Thunberg

En aquest clip del webinar #DENIP22 la M. Elena Beà, filòloga, intèrpret del llenguatge de signes, professora de secundària i formadora en ERG, amb la M. Isabel Fernández, mestra, psicopedagoga i directora del Centre d’Educació Especial Esperança, ens expliquem l’impacte de l’ERG a l’escola i com han adaptat els materials i processos restauratius per tal que puguin ser útils per a tothom.

A l’escola, majoritàriament, tenen clar que volen superar el model punitiu i també que els motiva fer-se restauratius, això els repte desenvolupar la seva creativitat natural per adaptar la pràctica restaurativa, no tenir material adaptat no les ha aturat, ans al contrari, jo diria que aquest fet ha estat motor de canvi.

Per a la gestió d’incidents i conflictes han desenvolupat les preguntes restauratives amb recursos visuals, pictogrames, titelles, un llenguatge curt i senzill. Per als cercles han identificat la necessitat de fer pauses, tenir un suport físic (una taula, per exemple) perquè l’alumnat se senti més segur, estructurar rutines, triar l’objecte per parlar amb el grup i decidir conjuntament quan canviar-lo, permetre que cadascú triï com es vol asseure.

Utilitzar els cercles en les reunions de claustre els ha servit per descobrir una nova manera de comunicar-se, la importància de la comunicació no-violenta i de posar paraules al que ens passa.

Un plaer sentir-les!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *