Pràctiques proactives. Temps de Cercle

Quan pensem en la gestió de la convivència en qualsevol àmbit i també en l’àmbit escolar, majoritàriament, ens centrem en la gestió del conflicte. Avui, però, sabem que promoure el coneixement mutu, crear grup, crear comunitat, generar espais amables on tothom pugui dir la seva, augmentar el sentiment de pertinença, etc., i l’aprenentatge d’habilitats com l’escolta activa, atenta i empàtica i la comunicació no violenta, són factors clau de protecció per minimitzar l’aparició de respostes violentes a situacions de conflicte i també per establir connexions prosocials afavoridores de relacions més sanes, positives, autèntiques i generar espais d’aprenentatge facilitadors on tothom pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats.

Els cercles proactius no volen resoldre conflictes, cerquen generar un espai de confiança on tots i totes puguem dir la nostra, ser escoltats i escoltades i sentir-nos bé, atesos, engrescats amb el projecte individual i comú.

Hi ha molts tipus de cercle, d’entrada, de tancament, d’avaluació, etc. A nosaltres ens agrada molt el Temps de Cercle que proposa Belinda Hopkins,ja que pot esdevenir una metodologia d’aula, d’aquesta manera tot treballant qualsevol tema, matèria o projecte podem promoure la creació de grup, el coneixement mutu, el sentiment de pertinença, i la participació de tots i totes en la creació d’un entorn relacional amable.

Us deixem doncs el llibret Temps de Cercle i Reunions en Cercle de Belinda Hopkins editat per l’Institut de Convivència i Èxit Educatiu de Balears (pioner en el desplegament de l’ERG a l’àmbit escolar) que explica les seves fases i dona idees per poder dissenyar-ne en funció dels vostres objectius. Una idea final: quan feu un Temps de Cercle, passeu-vos-ho bé! Feu que sigui divertit i engrescador! Que sigui una bona experiència! Gaudiu-los!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *